رفتن به محتوای اصلی

جامعه علمی در حوزه فضای سبز پیشنهادات کاربردی ارائه دهند

مطلب بدون عنوان 2672
معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها گفت: جامعه علمی واقعیت‌های موجود در سطح شهرها را دقیق‌تر ببینند و پیشنهاداتی را ارائه دهند که کاربردی باشد.

به گزارش شهرنیوز، سید سجاد انوشه معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‎ها و دهیاری‌ها در حاشیه این همایش و در گفت‌وگو با خبرنگاران بیان کرد: موضوع هماهنگی و تعامل با دانشگاه‌ها در حوزه مدیریت شهری بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا در حوزه مدیریت شهری شهرداری‌ها، قریب به 300 خدمت به شهروندان به صورت مستقیم و غیرمستقیم ارائه می‌شود، از طرفی بضاعت شهرداری‌ها نیز هم به لحاظ کارشناسی و هم به لحاظ مدیریتی محدود است که می‌توان با هماهنگی با مراکز علمی و دانشگاه‌ها و با راهبردهایی که آنها در توسعه خدمتی برای ما ایجاد کنند، خدمات را توسعه دهیم.

وی ادامه داد: این همایش در حوزه فضای سبز که حوزه مهمی است اما بعضاً مغفول می‌ماند توانسته است بسیار راهگشا باشد، زیرا همه مردم کشور خواه و ناخواه با حوزه فضای مواجه هستند و این خدمت یک خدمت گزینشی نیست.

انوشه با اشاره به بحران‌های موجود در حوزه فضای سبز، گفت: بحران‌هایی مانند تأمین آب و زمین در برخی از شهرها جدی‌تر از سایر شهرهاست و این قبیل همایشی می‌تواند موضوعات را به واقعیت نزدیکتر کرده و راهکارهای بهینه را ارائه دهد.

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها عنوان کرد: درخواست ما از جامعه علمی این است که واقعیت‌های موجود در سطح شهرها را دقیق‌تر ببینند و پیشنهاداتی را ارائه دهند که کاربردی باشد.

وی در خصوص دغدغه مدیران عامل شهرداری‌های کشور بیان کرد: دغدغه‌های مدیران عمدتاً دغدغه‌های مشابهی بود که می‌تواند به یک شبکه مسائل جدی تبدیل و حل شود، ما موضوع غیرقابل حل نداریم، برخی موضوعات را می‌شود با کمک دانشگاه حل کرد و برخی را نیز می‌توان با هماهنگی صف و ستاد به نتیجه رساند.

انوشه ادامه داد: مدیران فضای سبز شهرداری‌های کشور دغدغه‌هایی دارند که برخی ناشی از فاصله صف و ستاد است که خوشبختانه در دولت سیزدهم این مسئله به حداقل رسیده و ما در سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها، دغدغه‌ها و ایده‌های مختلف را بررسی کرده و با مقایسه به نتایج مطلوب می‌رسیم، بخشی هم که نیاز به قانون گذاری دارد را به نهادهای تعیین کننده پیشنهاد می‌دهیم و بخشی نیز در سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌ها حل می‌شود.

معاون شهرداری‌های سازمان شهرداری ها و دهیاری ها درخصوص میزبانی قم از این همایش تصریح کرد: قم ابتکار عمل بسیار خوبی را با توجه به شرایط خاصی که از نظر منابع آبی و سایر مشکلاتی که بیشتر از شهرهای دیگر در حوزه فضای سبز دارد به خرج داده و توانسته هم مشکلات را به خوبی شناسایی کند و هم بدنه دانشگاهی را در کنار خود داشته باشد، ضمن اینکه شهرهای مختلف نیز تجربیات خود را ارائه می‌دهند، لذا در کل میزبانی خوبی را از قم شاهد بودیم.
 


منبع مطلب: شهرنیوز
https://qom.ir/DmPk7